Algemene Leveringsvoorwaarden

General terms and conditions

of Bed and Breakfast Tilburg Gust van Dijk

I. Toepasselijkheid

I.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die hierna worden aangeduid als ‘reservering’ of ‘diensten’ van Bed and Breakfast Tilburg – Gust van Dijk. De termen ‘U/Uw/Uw/’Klant’ worden in dit document gebruikt om te verwijzen naar alle personen en/of entiteiten die om welke reden dan ook contact opnemen met Bed and Breakfast Tilburg – Gust van Dijk via telefoon of via www.bedandbreakfasttilburg.nl of gebruik maken van de diensten van Bed and Breakfast Tilburg Dijk

I.2. Het gebruik van de diensten impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding en geldigheid van alle Algemene Voorwaarden – die geacht worden automatisch te zijn opgenomen in de met Bed and Breakfast Tilburg Gust van Dijk gesloten overeenkomst, hierna te noemen ‘Wij/Ons/Onze/’BnB Tilburg’, zonder dat Uw schriftelijke transcriptie daarvan in de meest recente versie van deze Algemene Voorwaarden hoeft te worden opgenomen.

I.3. Indien BnB Tilburg haar algemene voorwaarden vóór de beëindiging van de overeenkomst wijzigt, wordt de bijgewerkte versie in de overeenkomst opgenomen indien de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte wordt gesteld, onder verwijzing naar deze rechtsgevolgen, en de Klant niet binnen een termijn van 14 dagen bezwaar maakt tegen de opname.

I.4. Verwijzing door de Cliënt naar zijn eigen Algemene Voorwaarden wordt door BnB Tilburg niet aanvaard. Alleen de Algemene Leveringsvoorwaarden van BnB Tilburg zijn van toepassing.

I.5.. Indien afzonderlijke bepalingen van de accommodatie of afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden voor de accommodatie van BnB Tilburg ongeldig zijn of worden, blijft de werking van de overige bepalingen hierdoor onaangetast.

I.6.Bed and Breakfast Tilburg is gevestigd in een mooi herenhuis van het type Amsterdam School dat oorspronkelijk is gebouwd als gezinswoning en niet als een speciaal gebouwd hotel.

II. Diensten voorafgaand aan de reservering

De online Pre-booking diensten zijn uitsluitend ter informatie en hebben als enig doel de gebruiker de mogelijkheid te bieden de beschikbaarheid van een kamer te controleren. DE GEBRUIKER ONTVANGT BINNEN 24 UUR EEN E-MAIL, WAARIN WORDT BEVESTIGD DAT ZIJN RESERVERING IS VERWERKT, EN WORDT DUS PAS BINDEND ALS BNB TILBURG DE RESERVERING HEEFT GEACCEPTEERD DOOR MIDDEL VAN EEN BEVESTIGING PER E-MAIL EN DE DAAROPVOLGENDE BETALING DOOR DE GEBRUIKER. De gebruiker dient de boekingsbevestiging te verifiëren en BnB Tilburg onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen van een eventuele fout.

III. Online boekingsdiensten

III.1. Het doel van de Online en Offline Booking diensten is het reserveren van een kamer bij BnB Tilburg. HET GEBRUIK VAN DEZE DIENSTEN IMPLICEERT DE VOLLEDIGE EN ONVOORWAARDELIJKE AANVAARDING EN GELDIGHEID VAN ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN – DIE GEACHT WORDEN AUTOMATISCH TE ZIJN OPGENOMEN IN DE MET BNB TILBURG GESLOTEN OVEREENKOMST, ZONDER DAT UW SCHRIFTELIJKE TRANSCRIPTIE DAARVAN NODIG IS – DIE ZIJN OPGENOMEN IN DE LAATSTE VERSIE VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN.

III.2. Aanbestedingsprocedure: Bij het gebruik van de dienst ontvangt de gebruiker een bevestiging per e-mail met daarin de bevestiging dat zijn boekingsaanvraag in behandeling is. Indien u een Klant bent, ontvangt u na het maken van de bijbehorende debitering van uw reservering een e-mail ter bevestiging. Dit is tevens het betalingsbewijs van de Klant.

IV. Reservering en annuleringen

IV.1. De overeenkomst, genaamd ‘Boeken’, komt tot stand op verzoek van de Cliënt door de aanvaarding door BnB Tilburg. BnB Tilburg dient de boeking schriftelijk te bevestigen.

IV.2. Indien een derde partij de boeking voor de klant maakt, is zij samen met de klant als medeschuldenaar aansprakelijk jegens BnB Tilburg als boekingspartner.

IV.3. Bij annulering van de overeenkomst voor accommodatie worden geen kosten in rekening gebracht, mits dit vóór de in IV.4 genoemde uiterste datum gebeurt. Na het verstrijken van deze termijn zal BnB Tilburg annuleringskosten in rekening brengen als compensatie.

IV.4. Voor een terugtrekking van de klant uit de boeking (annulering) is de voorafgaande schriftelijke toestemming van BnB Tilburg vereist. Bij annulering meer dan 2 weken voor de gereserveerde datum, 15:00 uur, zijn er 20 euro aan administratiekosten voor de annulering verschuldigd. Tussen 2 weken en 1 week voor de gereserveerde datum is 50% van de kosten van het gereserveerde item verschuldigd. Tot 1 week voor de gereserveerde datum is 100% van de kosten van het gereserveerde item verschuldigd, dit is inclusief No Shows.

IV.5. Boekingen kunnen op geen enkel moment voor aankomst of tijdens het verblijf worden overgedragen aan een andere persoon (personen). Indien u een boeking aan een andere persoon wilt overdragen, moet de oorspronkelijke boeking worden geannuleerd in overeenstemming met onze standaard annuleringsvoorwaarden. Zodra de boeking is geannuleerd, kan een nieuwe boeking worden gemaakt.

IV.6. In geval van een vertraagde aankomst of een vervroegd vertrek kan er geen krediet worden verleend voor niet-opgenomen kamernachten.

IV.7. Er kan geen krediet worden verleend voor niet genoten maaltijden tijdens uw verblijf.

V. Diensten, prijzen, betaling, facturering

V.1. BnB Tilburg is verplicht de door de Douane bestelde diensten uit te voeren.

VI. Room Availability, Delivery and Return

VI.1. Booked rooms are available to the Customer from 15:00 on the day of arrival. The Customer has no claim for earlier availability. Customers who arrive before 15:00 can move into their room as early as possible, according to availability. 

VI.2. The booked rooms are to be taken by 18:00 on the day of arrival. BnB Tilburg is entitled to demand a guarantee for late arrivals. 

VI.3. The Customer must inform BnB Tilburg at least 24 hours in advance and in writing about their estimated time of arrival.

VI.4. On the agreed day of departure, check-out is at 11:00 at the latest. After that time BnB Tilburg can charge 50% of the agreed price of the room for the additional use of the room up until 15:00, and 100% up until 18:00. 

VI.5. Possible claims for compensation for damages by BnB Tilburg are reserved. 

VI.6. BnB Tilburg reserves the right to cancel a booking with a full refund after confirmation has been received.

VI.7. Whilst We endeavor to supply your first choice of accommodation we reserve the right to change the room if and where necessary. There will be no extra charge in the event of an upgrade.

VII. No Smoking & No Vaping

BnB Tilburg is a Non-Smoking and Non-Vaping establishment, this applies to all areas of the house and the surrounding area including the front porch and the house terrace. If You wish to smoke, You may smoke on the balcony providing you close the doors and windows to your balcony. You may also use the garden terrace upon request. Failure to comply with this will incur cleaning and extra room night charges whilst the room is out of use.

VIII. Liability and Damages

VIII.1. BnB Tilburg and its owners are not liable for damage caused by or that are in connection to the services provided or performed for or to a Customer by BnB Tilburg or Our staff, unless BnB Tilburg can be blamed for gross negligence.

VIII.2. The Customer is liable for all damages to BnB Tilburg building, fixtures and furnishings and its equipment, which was caused by the Customer.

VIII.3. We will seek compensation where another guest is inconvenienced and unable to use a room through a previous guest causing wilful damage.

VIII.4. Other than for death or personal injury caused by Our negligence or fraudulent misrepresentation, Our total liability to You is limited to the price of the Booking and in no circumstances will BnB Tilburg be responsible to You for any indirect or special damages.

VIII.5. We will not be liable for failure to provide the services to the extent that the failure is caused by any factor beyond Our reasonable control. 

VIII.6. The Customer is responsible for any damage or loss caused to BnB Tilburg, including any damage to Our property by Your act, omission, default or neglect and the Customer agrees to indemnify BnB Tilburg. You agree to pay BnB Tilburg on demand the amount reasonably required to make good or remedy any such damage or loss.

VIII.7. BnB Tilburg reserves the right to terminate the Booking immediately without being liable for any refund or compensation where You engage in unacceptable behaviour that causes a disturbance or nuisance to Us or to other guests

IX. Defects

It is the Customer’s obligation to cooperate should defects in the deliveries or services by BnB Tilburg arise or services are disrupted. The customer is to inform BnB Tilburg about this immediately after it is identified so that BnB Tilburg is able to remedy the fault as quickly as possible or provide the delivery or service as understood under the contract. If this is not possible because of the nature of the defect/disruption, notification of defects must in each case be made to BnB Tilburg on the return of the rooms at the latest.

X. Personal Property

Guests are solely responsible for their items in any part of the house or the grounds. We accept no responsibility for lost, stolen or damaged items unless caused by the negligence or wilful act of BnB Tilburg or Our staff.

Road side parking is available. When the Customers park their car they do so at their own risk. BnB Tilburg does not accept responsibility for damage, accident or loss.

XI. Lost Property

If personal property is left behind after departure,  BnB Tilburg will make every effort to contact the guest and discuss its return.  Postage and shipping must be paid for by the Customer. In the event we cannot contact the Customer, items will be held for approximately 3-months then disposed of.

XII. Residents Only

For the comfort and safety of our resident guests, visitors of our Customers are not permitted on the premises, under any circumstances. Unless these Customer’s visitors have been announced and the Customer has received written permission by BnB Tilburg. Non-residents will be asked to leave the property immediately.

XIII. Data Protection and Privacy Policy

Information given directly to BnB Tilburg as part of the booking process is never shared with anyone or any business.  You can read more about our Privacy Policy by clicking here, a new window will open.

IVX. Disputes and Applicable Law

IVX.1. All disputes between the parties will be brought before the regional court in ‘s-Hertogenbosch, unless BnB Tilburg prefers to submit the dispute to another court for review; this provision does not intend to prejudice mandatory legal provisions concerning absolute and relative jurisdiction.

IVX.2. Dutch law shall apply to all offers, orders, and contracts subject to these General Terms and Conditions and the agreements resulting therefrom.

Bed and Breakfast Tilburg Gust van Dijk | Tivolistraat 22 | 5017 HP | Tilburg |